HTML

After Éden Hotel - Élet az Éden Hotel 1 után! :)

Üdv mindenkinek! :))) Kis csapatunk az ÉH1 után (igen, néztük ezt a szart! :) ) szeretett volna egy helyet, ahol tudunk továbbra is fórumozni, egymást megnevettetni, és hogy értesíteni tudjuk egymást, hogy hol mit érdemes megnézni, elolvasni, megfőzni, stb. ALAPSZABÁLY: MINDIG A LEGFELSŐBB POSZTNÁL KOMMENTELÜNK AZNAP!!!!! Viszont érdemes belenézni a többibe is! Több téma is futhat egyszerre! Fő téma az ÉH1, de e mellett szívesen veszünk minden javaslatot! Aki ír posztot, készít képet, stb. bármilyen témában, feltesszük! Az ÉH szereplőit és készítőit - és úgy egyébként senkit - nincs szándékunkban megbántani kis blogunkkal, de akinek nincs humorérzéke, az inkább ne olvasson minket! :)))))))))) Jó szórakozást! :) Ani (mosoly73 - admin) email: aeh1@freemail.hu, no és ide is írhatsz: Viki (ladyandhank - szerkesztő) email: ladyandhenk@mailbox.hu

Friss topikok

  • szepi79: @beacska: igazából viszonylag keveset vagyok itt... (2013.04.17. 19:44) Éden Baba!!!
  • dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal: Új poszt!!!!!!!!!!! afteredenhotel.blog.hu/ (2012.10.17. 20:32) Szepi kalandjai!
  • dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal: @szepi79, első ezen a néven: MEgtörtént:D Újpos... (2012.08.09. 17:04) Nem tudom, mi :)
  • beacska: @mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani: én egysz... (2012.07.03. 23:14) Éden Levi, kis Aranypart Ádám is!
  • dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal: ÚJ POSZT!!!!!!!!!!!!! afteredenhotel.blog.hu/20... (2012.06.17. 22:22) Noémi megunhatatlan (?), kis Edinka is!
  • dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal: ÚJ POSZT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... (2012.06.06. 05:47) 12. hét - utolsó
  • dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal: Új POSZT: afteredenhotel.blog.hu/2012/05/21/12_... (2012.05.21. 16:56) 11. hét

Címkék

10. (1) 11. (1) 12. (1) 2 (2) 2.hét (1) 3 (1) 3. (1) 3.hét (1) 4. (1) 5. (1) 6. (1) 7.hét (1) 8. (1) 9. (1) ádám (1) ajánló (2) aliz (1) aranypart (5) cikk (2) családtagok (1) éden (4) eden (1) edina (1) éh2 (2) éjjeli (1) éva (1) feladvány (1) fóbia (1) fog (2) fórum (1) hé; (1) hely (1) hét (9) hodfogyatkozás (1) hotel (2) képek (3) kíra (1) kommentözön (1) kristóf (1) kristof (1) krisztián (1) kultúra (1) kutyák (2) levi (1) linda (1) máté (1) niki (1) noémi (1) norbi (1) off (1) péter (1) pitta (2) poén (1) poszt (1) sajtószemle (1) szandra (3) szepi (1) video (1) zene (18) (1) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Fóbia

2011.07.17. 20:39 mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani

Ichthyophobia (szepi79)

 
 
avagy félelem a halaktól. Namost ez nem úgy néz ki, mint pl. a tériszony, ahol a 20 centi "magasság" az még elmegy, de 2 méter felett már leszédül az ember a világból. Aki fosik a halaktól, annak mindegy, mekkora. Legalábbis velem így van. Nemcsak a hatméteres fehér cápától félek, hanem a 2 centis aranyhaltól is, bár persze a para mértéke majdnem arányos a testmérettel. (Vagyis egy aranyhaltól még nem kerülök halálfélelem közelébe.) Hogy ez hogyan, és mikor alakult ki bennem, azt nem tudom, az első halas emlékeimből kettő van meg, az egyik, hogy otthon a fürdőkádban hesszel egy ponty, vagy valami hasonló, a fater mondja, hogy simogassam meg, én meg jól nem érek hozzá, mert csúnya; a másik meg, hogy a Tiszánál horgászunk, apámék kifognak egy csukát, na az még rondább. (Nem harapott meg, vagy ilyesmi.)
 
Hogy ez mit is jelent gyakorlatban? Nem szeretem a halak szagát. Ha látok egy rántott halfilét, azzal nincs különösebb bajom, persze nem enném meg. Ha nem muszáj, meg sem fognám, de szerintem az még túlélhető, elvégre ha csirkéket belezek, az normális. Halas képeket a neten korlátozott számban képes vagyok megnézni. Élőben (vagy döglötten) viszont nem nagyon tudok közel menni egy halhoz, a Tescóban pl. 10-15 méteres körben kerülöm a halas pultot. Megfogni egy halat, na az infarktusközeli állapotba sodorna, még azt sem tudom kizárni, hogy elájulnék, vagy katatón állapotba kerülök és csak dűlöngélek csendesen egy sarokban, esőember stílusban. (Bár inkább az ájulás.) Igazság szerint, már csak azzal, hogy most erre gondolok meg erről írok, emelkedik a vérnyomásom, meg érzem az adrenalint. 
 
Kisebb koromban még be tudtam menni tavakba, folyókba, ma már nem szívesen teszem. (Lehet, ennek ahhoz is van köze, hogy tizenegykék éves koromban apám azzal akart erről leszoktatni, hogy közölte, hogy a vízben unos-untalan hozzámérnek a halak. Mondanom sem kell, olimpiai csúcsot úsztam a partig.) Persze az állapotom  nem csak romlott, van olyan tekintet, amiben javult is, pl. úgy 10 éves koromig nem tudtam elaludni a paplan selymes érintése alatt, mert folyton attól féltem, hogy ott egy hal, és én nem veszem észre, ezért mindig követeltem magamnak egy bolyhos pokrócot is. A szüleimnek persze nem mondtam el, ők sokáig abban a hiszemben éltek, hogy fázós gyerek vagyok. (Azóta is, akárhányszor hazalátogatok, mindig a szarásig be van fűtve a szobámba, hiába mondom, hogy nem kell.)
 
A legrosszabb az egészben (a halakon kívül, persze), hogy tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy ez a para teljesen irracionális. Elvégre egy pár kilós, fog nélküli ponty mit tudna velem kezdeni? (Mert a cápás félelem szerintem minden egészséges emberben megvan, akiben nincs, az még nálam is kevésbé normális.) Amikor utánanéztem ennek a fóbiának, találtam egy blogot, ahol egy csaj beszélt az ő kattantságáról, valahol jó volt olvasni, hogy más is ilyen lökött, mint én. Leírta pl., hogy egy nyaralásukon kimentek egy zátonyhoz, és míg a többiek búvárkodtak és kis színes halakat simiztek, addig ő fenn volt a csónakban, csak valahogy beborult, és annyira megijedt, hogy elkezdett tempózni ezerrel a nyílt óceán felé, mert kevésbbé félt a fulladásos haláltól, mint a kishalaktól. A vicces az, hogy totál meg tudom érteni, én valószínűleg csak azért nem cselekedtem volna hasonlóképpen, mert eleve fel se szállok a hajóra. A tengeri emlősökkel (bálnák, delfinek, fókák) semmi bajom sincs, sőt, az állatkertben az egyik kedvencem a fókamedence, tiszta cukik, kivéve persze, amikor halat zabálnak. Jöhetnek a kérdések.
 

 

36 komment

Címkék: fóbia

A bejegyzés trackback címe:

https://afteredenhotel.blog.hu/api/trackback/id/tr193075237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.17. 20:45:14

Ezúttal nem tettem halas képeket hozzá, miután elolvastam a szöveget. Nagyon érdekes amit leírtál Szepi, köszönjük! :)

Nagyon bele tudom magam érezni, mert én minden bogártól frászt kapok. Persze 5 másodperc múlva lehülyézem magam érte, mit félek pár grammos élőlényektől, amik többsége nem is csíp vagy bánt, bárhogy is, de ez valami reflex, pánik jön és kész.

beacska 2011.07.17. 21:32:56

...hmmm...érdekes volt, köszi.
Az emberlánya nem is gondolná, mi mindenből lehet fóbia. Én pl. a tengerben úszáshoz sosem veszek úszószemüt, pedig mindenki mondja, hogy "dehát, ott úsznak alattad. Nem akarod látni?" Hát nem. Sőőőt, a parám a mélyvízben halmozódik (nem is úszok túl mélybe, pedig nem úszok rosszul, merthogy ott több van.)
Szóval mindenkiben meg van, csak attól függ, mekkora mértékben.

Amúgy a halak szerintem is undik. Megsütöm őket, még elő is készítem, de kibelezni nem vagyok hajlandó...brrr...Jaaa, azért a megevés nem gond. Sőőőt, néha rámjön, hogy túl keveset eszünk, többet kéne.

Kivétel 2011.07.17. 21:41:04

Te vagy az első, akitől ilyet hallottam... furi... de hát az ember nem maga választja ki, mitől parázzon...
Ha már állat, akkor én is inkább a kígyóktól undorodom...

Móka na 2011.07.18. 10:12:41

Sziasztok!!!!!!!!!!

Megérkeztem melóba. Hol vannak a reggelesek? Mindenki szabin van?? :)

beacska 2011.07.18. 10:30:56

Én vagyok!
Ma kezdik az Aranypart forgatását Siófokon!
Aki tud, nyomás le, és kontaktus létesítés!!!

...bááár, Alíz nincs ott, Gliese megint hoppon marad :(((

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.18. 12:11:03

Sziasztok :) Aliz nem is illik abba a társaságba, ahogy szokták mondani, nem az a szint.

szepi79 2011.07.18. 12:38:54

reggelt!

na, nekem a mostani két nap elég melós lesz, a maradék 3 napon pedig továbbképzésen leszek, mert rámfér. olvasni azért mindenképpen fogok, legrosszabb esetben este.

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.19. 10:20:37

Sziasztok. Van itt valaki? :)

Akit esetleg érdekel olvasnivaló érdekesség, jövőkép:

astro.elte.hu/~hetesizs/

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.19. 11:21:02

@beacska: Nekünk is jelentkezni kellett volna, behazudni hogy bevállalósak vagyunk, jöhet fiú, lány vegyesen.. és akkor most süttetnénk a hasunkat a parton, nem itt izzadnánk a betonon. :(

beacska 2011.07.19. 12:09:08

@mosoly73: bakker! nálunk nincs is meleg, sőőőt!! mindjárt zoknit húzok! :((
(Szombathely)

szepi79 2011.07.19. 13:59:38

@beacska: itt meleg van. na nem az a döglesztő, de azért meg lehet izzadni jól.

@mosoly73: ez meg jó cikk. nekem mindig az jut eszembe, amikor a nyugdijproblémákról hallok, és mondják, hogy nem szaporodunk eléggé, hogy basszus, hova szaporodjunk még, hát szarásig belaktuk a fődet...

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.19. 15:18:22

@szepi79 - Harciteknős idomár: Igen, nekem is, meg az is eszembe jut, hogy azok meg ész nélkül szaporodnak, akik nem bírják eltartani a szaporulatot.
Meg mindent úgy fogyasztunk, mintha sose fogyna el. Ennek biztos nem lesz jó vége.

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.19. 15:41:36

@beacska: Most nagyon irigyellek. Kint voltam, mászkáltam az utcán és maj' megfőttem.

Hú az Erzsébet téren a Gödör melletti bokroknál iszonyatos büdös van. Szerintem oda járnak a hajléktalanok a dolgukat végezni, meg tele van szeméttel is a bokrok alja. Erre még rájön a 35 fok meleg. Azt hittem elájulok. Borzasztó.

szepi79 2011.07.19. 15:56:08

@mosoly73: de azért ez a cikkben 2emlitett 10 éven belül" szerintem messze áll a valóságtól, mindenesetre csak sokkoló adatokkal lehet eredményt elérni.

persze, amig fogyasztói társadalomban élünk, ahol az átlagembernek csak azzal kell foglalkoznia, hogy egyen, szarjon, vezessen, költsön és lehetőleg se ne gondolkozzon, se ne pofázzon, és ez igy mindenkinek megfelel, nos addig ez nem fog megváltozni. jómagam szerint lesz egy baszottnagy válság egyszercsak, na nem olyan óvodás, mint ami most van, akkor jól kipusztul a népség úgy 90%a pár év alatt, na akkor majd lesz motiváció kigondolni, hogy ki rontott el és mit, de méginkább, hogy most akkor mi legyen. napersze sztem ezt én meg a többi kommentelő már nem éli meg.

huhh, de bezöldültünk hirtelen

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.19. 15:58:14

@szepi79 - Harciteknős idomár: Kitudja mikor. Elvégre jövőre világvége is lesz, megint. :)

szepi79 2011.07.19. 16:05:18

@mosoly73: naná, sőt, még addig akár a fejemre is eshet egy repülő. benne lennék a hirekben :D

én ezt a válságosdit kb. akkorra taksálom, amikor elfogy az olaj. vagyis olyan 70-80 év múlvánra. akkor meg már nem szeretnék élni. persze simán bekövetkezhet bármi, ami ezt folyamatot gyorsitja, neadjisten katalizálja.

dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2011.07.19. 19:56:05

Sziasztok!

Ismét itt! Túléltem az esküvőt és még élveztem is, a kaja pedig nagyon finom volt, annyi, h iszonyú forróság lengett körül mindenkit!

Érdekes írás szepi! Nekem is van egy ismerősöm, akinek hasonló "problémája" van, annyi különbséggel, h ő semmi ilyet nem akar látni...pl bálna, delfin, egyebek! Víz közelébe sem hajlandó menni!
Én sem eszem meg a halat, pusztán azért mert nem szeretem. Illetve semmilyen tengeri herkentyűt...
ellenben nagyon szeretem a kétéltűeket, csúszó-mászókat, rovarokat is! Talán a pókokat annyira nem, de még azokkal is megvagyok. Nagy állatbarátnak lenni vok!

Nem is tudom, h milyen fóbiám van! Talán a hullámvasutat és társait nem bírom, hirtelen esés, zuhanás stb...

@beacska: Nálunk is iszonyatosan meleg van:S, még mindig...

@mosoly73: a cikk felettébb érdekes. Kiváncsi vok, h mi lesz. Európa fogy, Ázsia még mindig nő lakosságszámban. Ezért árasztják el a világot. A helyzet az, h hiába hangzik csúnyán, de a természetes szelekciót már majdnem megszüntettük, így marad a mesterséges: terrortámadás..., repülőszerencsétlenség, sok autóbaleset, tűzvész, stb...Valahol ezek mind-mind a többi élő embernek a "jólétét" szolgálja, mert marad nekünk hely, úgymond:S Ezért van új, több betegség, mert annyira küzdünk ellene, h muszáj kitermelnie újakat a baktériumoknak...Nagyszüleim idejében hol volt pl ennyi betegség...Ha volt pestis, kolera, egyebek, muszáj belátni, h ezek természetes szelekciók voltak. Sorry, ha valakinek nem tetszik, amit leírtam. Lehet utálni, főleg, ha értelmetlen volt kissé:D

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.19. 21:06:54

Iszonyat vihar van az Örsön, megint körülöttem csapkodnak a villámok a panelekbe basszus! :(

GL-581 g 2011.07.19. 21:44:27

Sziasztok! :DD

@mosoly73: A Dunától nyugatra sem semmi, péppé áztam, mire hazaértem. :(
De legalább friss lesz a levegő.

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.19. 22:04:35

@GL-581 g: Szia :)))
Hazaértem végre. Szintén pép lettem. Az esernyőmet kár volt kinyitni, mert utána többet küzdöttem vele, mire összecsuktam, mert ki akarta tépni a kezemből. Nem vagyok kis darab, de maj' felkapott a szélvihar a levegőbe. Az Örsön egyszerre húzta be mindenki a nyakát a közelben, akkorát reccsent a villámcsapás. Aztán a buszon utazva, amikor egy nagy víztócsán mentünk át, feljött a víz a busz alján. Szuper jó buszokkal járunk, de legalább nem gyulladt ki.

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.20. 00:20:10

Nem csinálok belőle posztot, csak bemásolom ide a linket, hogy holnap ÉH buli:

http://www.facebook.com/reqs.php?type=friend&fcode=a109d4e38&f=100001207630098#!/event.php?eid=127512397337483

Úgy tűnik Aliz hirdetésekkel próbálja összeszedni a maga nyereményét. A fácsé oldala tele van reklámmal. Gyere sörözni, meg jaj de szép rucit találtam az X boltban, jaj és akciós is.

haruka 2011.07.20. 08:53:46

Reggelt!
Végre egy kis pihi, bár ma még meg kell csinálnom pár dolgot, de remélem hamar végzek vele. Mondjuk ehhez az is kéne, hogy hozzákezdjek. :D

Fóbiáim nekem is vannak, de egyik sem túl komoly, szerencsére. A pókokat nem szeretem túlságosan, tériszonyom van (a negyediket már megszoktam), és attól is rosszul vagyok, ha mondjuk valaki a magasban kihajol a korláton, vagy csak nekidől. Brr. A halakat én sem szeretem, mármint a szagukat se, meg megenni se.

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.20. 09:34:27

Jó reggelt! Nekem most már villám fóbiám is van. Amúgy szépek voltak ahogy cikáztak a föld felé, csak ilyesztő is volt.

Tegnap nem találtam Pittát a fácsén. Talán levette az Aranypart miatt v érdeklődés hiányában. Most jó idejük lehet forgatni a Balcsin.

haruka 2011.07.20. 10:28:16

@mosoly73: én félek a villámtól meg a dörgéstől. :S
Azt lehet tudni amúgy, hogy az Aranypartot mikortól adják majd le?

Móka na 2011.07.20. 10:48:06

Halihóóóó

Itt, remélem többet is leszek ma. @szepi79 - Harciteknős idomár: vicces volt a poszt, tetszett, már javasoltam is az egyik barátnőmnek, akinek amúgy kígyó fóbiája van, hogy ezt el kell olvasnia, mert nagyon jól átadott az infó - főleg a tudom hogy hülyeség rész :). Kösziiiiiiiiii
Közinformációóóó: megegyeztem a tegnap a tulajjal, hogy ez így nem mehet tovább és pénteken leülünk megdumálni, hogy hogyan tovább, addig szétnézek a munkaerőpiacon, ami csak rám várrrrr. Na jó nem vészes a helyzet, van vagy 2-3 zsebben tartott üljünk le beszélni, hátha tudunk olyat ajánlani, ami megfelel.. ezeket fogom feltérképezni a héten. Valaki valami érdekes meló? hehehe

beacska 2011.07.20. 11:02:36

@Móka na: milyen tulajjal??? (hül-hül)

Móka na 2011.07.20. 11:07:55

@mosoly73: @beacska: hát a cég tulajával, ahol dologozom. :)
Közgazdaságtani diplomám van, sokminden érdekel, de ezen belül a kereskedelmi részben van tapasztalatom - beszerzés, export főként. Beszélek: angolul, románul és kicsit franciául, ha kell tudom fejleszteni bármelyik nyelvtudásom. Ezen kívül érdekel a közpolitikának az oktatási része, főleg hátrányos helyzetű gyerekek általános iskolai fejlesztése, van ezirányú előtanulmányom is, valamint a szociológiai felmérések, kérdőív stb.

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.07.20. 16:32:08

Szerintetek ha esküvőre megy az ember, akkor illik virágot is vinni? Mit szokás manapság? Lady nálatok hogy volt?
Én egy boritékra gondoltam, de nem tudom illik-e még valamit vinni. Sütit is viszek, arra megkértek, hogy legyen diétás is a hozzám hasonló cukrosoknak.
Párom unokaöccse nősül, már gyerek is van.

dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2011.07.20. 16:59:28

@mosoly73: szerintem virág nem kell, minek? Te vendég vagy, nem díszítő. A családok intézik a virágot! Mi festményt vettünk. Borítékba egy képeslap lesz, és a festmény eredetiségi papírjai. Pénzt mi nem adunk/tunk ajándékba. Persze kinél h szokás. Mi tárgyi ajándékot szeretünk adni bmilyen esemény is legyen. Így emlékeznek ránk legalább, a pénz meg elúszik úgyis.

Az Abigéles cikket én is ma olvastam pont:P Nekem abszolút kedvenc az Abigél könyvben is, filmben is. Bármennyiszer tudom nézni és elolvasni is:)

Móka na 2011.07.20. 16:59:37

@mosoly73: Szerintem a virág, az család, csoport függő. Nálunk a polgárira szoktak virágot vinni...ha csak a lagzi lesz akkor nem. A boríték mindig hasznos, de itt Budapesten pl. szoktak képeslapot is tennia borítékba így láttam kollegák stb. eseményein.
süti beállítások módosítása